• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Inkasso -samlingslån omöjligt?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 295
Mottagna reaktioner
689
Poäng
637
ffs! Lendify tar instantor därför kunde dom se ts inkasso via bankutdraget.

Ts om du söker igen så kanske du får förslag från andra banker som inte använder instantor. Dvs de kommer inte se din inkassoskuld. Visst dom skulle kunna ringa runt och kolla med olika inkassobolag men det är ovanligt vill jag påstå

Ts skriver själv i trådstarten att h*n har missbrukad kredit? Men h*n kanske inte ens vet vad som menas med det. För ibland verkar det som att det finns en anmärkning för missbrukad kredit och ibland inte.
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 627
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
Precis, de tog instantor och såg detta på mitt kontoutdrag och sa till mig att de inte beviljar lån med ett skuldsaldo hos inkasso.
Det sura är att jag med flit släppte min Ferrartum kredit till inkassos vilket är det bästa jag gjort.... Men blev inget lån med det..

var kan jag se om jag har missbrukad kredit?
Missbrukad kredit kan du se på din UC och registreras som en betalningsanmärkning.
 

ANG

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
25 Januari 2020
Meddelanden
145
Mottagna reaktioner
65
Poäng
197
Slängde i väg en ansökan till Sambla på 200.000kr.
Fick ett enda erbjudande. Dock på hela beloppet hos Brocc.
De tog en instanser för att kolla att jag har den lönen jag sagt, vilket jag har. Fick prata med en mycket trevlig man som skulle återkomma inom 20 minuter om det var nåt mer han undrade över. Annars skickar han vidare till sin kreditchef.
Nu när jag ringde hade han gått för dagen och jag inser att jag kommer ha hjärtklappning och tryck över bröstet heeela helgen för att säkert ändå få avslag på måndag... Skulle detta gå igenom skulle min ekonomi förändras drastiskt och jag kommer inte att sätta mig i så dumma situationer igen.
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 295
Mottagna reaktioner
689
Poäng
637
Slängde i väg en ansökan till Sambla på 200.000kr.
Fick ett enda erbjudande. Dock på hela beloppet hos Brocc.
De tog en instanser för att kolla att jag har den lönen jag sagt, vilket jag har. Fick prata med en mycket trevlig man som skulle återkomma inom 20 minuter om det var nåt mer han undrade över. Annars skickar han vidare till sin kreditchef.
Nu när jag ringde hade han gått för dagen och jag inser att jag kommer ha hjärtklappning och tryck över bröstet heeela helgen för att säkert ändå få avslag på måndag... Skulle detta gå igenom skulle min ekonomi förändras drastiskt och jag kommer inte att sätta mig i så dumma situationer igen.


Det är nog garanterat lugnt. Blir det inte avslag direkt när du signerat så är det klappat och klart. Det är min uppfattning. Du har nog pengarna i nästa vecka ska du se.
 

ANG

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
25 Januari 2020
Meddelanden
145
Mottagna reaktioner
65
Poäng
197
Det är nog garanterat lugnt. Blir det inte avslag direkt när du signerat så är det klappat och klart. Det är min uppfattning. Du har nog pengarna i nästa vecka ska du se.
Vi känner inte varandra, men jag älskar dig

Jag håller alla tummar och tår och får väl dras med magsåret under helgen.

Vill bara inte snubbla på vad som känns som mållinjen, första steget att få bra ordning på allt och slippa höja över brevlådan med rädslan om vad som dimper ner...
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Slängde i väg en ansökan till Sambla på 200.000kr.
Fick ett enda erbjudande. Dock på hela beloppet hos Brocc.
De tog en instanser för att kolla att jag har den lönen jag sagt, vilket jag har. Fick prata med en mycket trevlig man som skulle återkomma inom 20 minuter om det var nåt mer han undrade över. Annars skickar han vidare till sin kreditchef.
Nu när jag ringde hade han gått för dagen och jag inser att jag kommer ha hjärtklappning och tryck över bröstet heeela helgen för att säkert ändå få avslag på måndag... Skulle detta gå igenom skulle min ekonomi förändras drastiskt och jag kommer inte att sätta mig i så dumma situationer igen.
Han skulle återkomma till dig om det var något mer han ville, du kan vara lugn det är med största sannolikhet klart, ta en bit god mat och koppla av i soffan.
 

Amiro

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
21 Oktober 2020
Meddelanden
588
Mottagna reaktioner
150
Poäng
357
Du ska njuta i helgen bästa vecka kommer det bli din nystart , som jag med hoppas får i början av januari
 

ANG

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
25 Januari 2020
Meddelanden
145
Mottagna reaktioner
65
Poäng
197
Kunde inte tro mina ögon. Först ett mail från Sambla: Grattis till ditt nya lån. (Ja ja standard tänker jag). Sen: Mail från Brocc. Ditt lån är utbetalt och syns på ditt kontonummer 1-2 dagar.

Det gick!

2021 here i come!!!!!

Håller tummarna för alla som vill komma på rätt fot!!!
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Kunde inte tro mina ögon. Först ett mail från Sambla: Grattis till ditt nya lån. (Ja ja standard tänker jag). Sen: Mail från Brocc. Ditt lån är utbetalt och syns på ditt kontonummer 1-2 dagar.

Det gick!

2021 here i come!!!!!

Håller tummarna för alla som vill komma på rätt fot!!!
Vad var det vi sa inga problem du fixar det grattis!!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp